Nu kör vi sockerfritt och vegetariskt

Hej och hå, jag utmanar mig själv nu gånger 100 nu! Jag har nämligen bestämt mig att köra sockerfritt ett tag framöver, och dessutom äter jag vegetariskt denna vecka också.

Mitt sockerberoende börjar bli lite väl galet nu, så jag känner att det är dags att göra något åt det. Så framöver så ska jag inte äta något med tillsatt socker, jag har haft sån abstinens nu de första dagarna. Jag har nog uppvisat de där klassiska abstinenssymptomen, med dåligt humör, trötthet och huvudvärk… Nu börjar det lätta lite dock. Jag kom nyss på att jag köpt saft med socker i dock, så den får jag ställa undan nånstans och köpa nån sockerfri istället.

Den vegetariska veckan går mycket lättare dock, jag har ett par vego-recept som jag vill prova före veckan är slut. Jag har lagat one pot pasta (länk) och linssoppa, så jääädrans gott! Eftersom det lämnade över typ 3 portioner så kommer jag äta det ganska mycket den här veckan, tror jag. Ska verkligen försöka äta vegetariskt hela veckan, I can do it!

Lämna en kommentar