Mitt drömjobb

För några veckor sedan skrev jag om det värsta jobbet jag haft, idag tänkte jag istället skriva om mitt drömjobb.

 

Jag är ju utbildad medieassistent och datanom, och redan då jag gick på datanom så var jag väldigt intresserad av grafisk design. Under tiden jag studerade där så började jag blogga, och då fick jag ju göra grafisk design när jag skulle göra design till bloggen och så vidare.

Efter att jag blivit utexaminerad från datanom så började jag ju på medieassistent istället, och det var den perfekta mixen för mig. Då fick jag fota och göra grafisk design, det passade mig verkligen superbra. Jag praktiserade på en reklambyrå och fick göra annonser och andra grafiska arbeten och det var så himla roligt.

Mitt drömjobb hade nog varit att kunna kombinera foto och grafisk design, kanske att jobba på någon reklambyrå som grafisk designer, samt att även fota, kanske via eget företag? Nu när jag skriver det så känns det som precis det jag vill göra. Jag måste säga att jag saknar att sitta och pilla ihop annonser, det var så terapeutiskt på något sätt. Vet nån av en reklambyrå som söker grafisk designer så let me know, haha 😉

Vad är ert drömjobb? Berätta, det är så roligt att läsa och bli inspirerad 🙂

IMG_7800

Gammal bild får pryda det här inlägget

Lämna en kommentar