Dålig dag

Uj, idag är det ingen vidare dag för mig. Det regnade inatt och var allmänt trist väder, så det var skönt att få komma hem och sova. När jag vaknade vid 15 steg jag upp och åt lite frukost, sen åkte jag och red Tor.

Väl där var jag irriterad redan i stallet av nån orsak, så redan där borde jag förstått att låta bli att rida. Men nej, envis som jag är så kom vi oss ut i regnet på ridbanan som var klottig och blöt. Sen var vi bara irriterade på varandra de kommande 10-15 minutrarna, det blev liksom inte till något alls. När vi sedan fick ett framsteg (han gick fram med bättre framåtbjudning) i bara några meter avslutade jag för dagen. Klappade om honom och gav honom en kram, han gjorde ju sitt bästa fast jag inte var på topp idag. ❤

Efteråt var jag mest bara ledsen och kände mig låg, hade egentligen tänkt åka och rida Rasmus, men vädret gick mig så oinspirerad, plus att jag inte var på något bra humör från början. Kändes bäst att låta det vara idag och köra på igen en annan dag.

Nu har jag legat i soffan sen jag kom hem och ätit lite, samt tittat på Youtube-videos. Humöret har blivit lite bättre, ska ligga i soffan och mysa med katterna tills jag ska till jobbet inatt. Vi hörs 🙂

Lämna en kommentar