Ny bil

20180702_140655

Åh, igår var en så bra dag! Jag köpte äntligen en ny bil, jag har sökt en ny bil i mer än två månader så när jag äntligen hittade en bil som passade mig. Det är en Volvo V50 från 2004, den har en del kilometrar på nacken men den har blivit regelbundet servad, så den rullar nog bra än. Den får dra 1500 kg, så nu behöver jag inte låna dragbil när jag ska åka nånstans med Huntti, så skönt. Hade suttit fint med en transport nu också, får se om jag köper någon, hade varit skönt med en egen. Om ni vet en transport med 1500 kg totalvikt som är antingen 1,5 hästars transport eller 2 hästars med flyttbar mellanvägg, let me know 😉

Den är så härlig att köra också, ligger stadigt på vägen och drog hästtransporten som ingenting. Gillar! Blev nog lite ledsen i ögat när jag lämnade min förra bil på parkeringen och åkte därifrån i Volvon, det har varit en så bra bil, men jag var ju i behov av en större bil. Anyway, nu är jag glad och nöjd Volvoägare 🙂

Lämna en kommentar