Livsfarliga kor

20180902_082103

Vi har det bra i nya stallet, Huntti har släppts ihop med Toffe och Tornado, och roligt nog kommer de bra överens. Tornado (shettisen) har blivit bra kompis med Huntti, de brukar gå bredvid varandra och beta, gullisar. Huntti har fått ta det lugnt sedan flytten och bara acklimatisera sig, vi har fokuserat på att fixa lösdriften och sadelkammaren. Snart är den helt klar iallafall, ska visa bilder nån dag 🙂

20180903_123022

Idag gick jag och Huntti på en promenad, det gick bra fram till att en flock med kor kom galopperandes i en hage, då fick han panik och blev helt skogstokig. Han sprang på mig, över mig och ner i diken och var helt galen. Puh, jag hade fullt upp med att hålla honom i händerna när han höll på, helt okontaktbar var han. Efter att vi hade varit på promenaden longerade jag honom på åkern en sväng i alla gångarter, sen gick vi på en avskrittningspromenad åt andra hållet från de läskiga korna 😉

20180903_203001

Imorgon blir det väl en till promenad tror jag, han ska vaccineras snart som jag skrivit tidigare, så ids inte börja ”rida igång” honom än utan vi tar det lugnt 🙂 Nu ska jag powernappa före jobbet, vi hörs!

2 reaktioner på ”Livsfarliga kor

Lämna en kommentar