Puh vilket väder

20180418_053952

Översvämning… Mestadels av detta ska vara åker

Den som läst tidningar och kollat på Facebook de senaste dagarna har säkert sett om översvämningarna i Korsholms-området. Som tur är har jag inte blivit drabbad själv (bor inte i närheten av vatten), men däremot har jag jobbat, så jag har inte kunnat dela ut tidningar till alla postlådor. Jag har varit tvungen att ta ett gäng omvägar för att komma mig runt rutten, vissa ställen har jag inte alls kommit till då vägarna har varit avspärrade.

Jag har sett flera hus som har sandvallar för att vattnet inte ska skada huset, och inatt såg jag ett gäng som vakade och vaktade vattennivån kring husen i området. Usch så obehagligt att inte veta vad som kommer hända med ens hem 😦

Nu har jag tre lediga dagar framför mig, så jag hoppas på att vattennivån kommer ha sjunkit tills jag ska jobba nästa gång. Det tar ju extra tid att bli klar när man måste meddela att man inte slipper fram, ta omvägar och köra tillbaks samma väg man kom för att kunna fortsätta på rutten. Nåja, vi får höras mer senare, nu ska jag kila iväg till stan för att springa några ärenden 🙂

20180418_052247.jpg

Jippi…

Lämna en kommentar