Fina fina fina häst

Åh, Huntti har verkligen öppnat upp sig för mig de senaste dagarna! ❤ Han har tidigare varit lite reserverad mot mig och inte gillat när jag rör hans huvud, så när jag har tränsat har han tagit upp huvudet och varit lite tveksam till att låta mig röra det. För några dagar sedan stod han lugnt med huvudet sänkt och lät mig borsta och pyssla. Ägaren sa att han brukar inte låta någon röra huvudet, så han kanske gillar mig trots allt 😉

20180604_200057

Före varje ridpass har vi en obligatorisk gos- och klistund, han är så himla gosig. Här står han med mulen i mitt hår och är sådär allmänt söt, uhh orkar inte ❤

Både igår och i söndags var Huntti så härlig. I söndags var han lite spänd och ofokuserad till en början, men efter en massa övergångar och halvhalter så blev han så himla fin!! Hade kunnat rida i en evigheeet. Hade gramanen på honom för säkerhets skull, han hade vilat en dag före och dagen före det hade han longerats. Den hängde dock bara löst så den användes ju inte mycket. Han var riktigt på hugget och så fin. Vi galopperade en del också. Det kändes som om jag galopperade hur mycket som helst, men sen när jag såg på Equilab-appen insåg jag att vi bara hade galopperat 6 minuter, haha. Inte så värst mycket galopp trots allt 😉

Jag lyckades dock ramla av (igen lol), vi kom i galopp på diagonalen och jag tänkte sakta av till trav, vet inte om Huntti trodde vi skulle göra ett galoppombyte ellr nåt, för han gjorde typ ett skutt/tvärstopp så jag åkte av haha. Som tur var så landade jag på fötterna, så ingen skada skedd. Hoppade upp igen och fortsatte en stund till innan vi skrittade av, så himla fin hästis ❤

20180604_200106

Igår var han så himla fin att rida. Det blåste storm ute så hade fått förvarning från ägaren att det var på egen risk haha. La på gramanen igen för säkerhets skull. Brukar inte rida så ofta med graman (eller hjälptyglar över huvud taget), men det blev så nu när det blåste och hade sig. Vi galopperade inget igår, utan det var bara lite lugn jogging i låg form i skritt och trav. Han var avspänd och fokuserad på mig, någon gång tittade han till på en plåttaksbit som rörde sig i blåsten, men inga större problem. Är så glad över honom och hur mycket han lär mig. Direkt jag glömmer bort att verkligen rida så märks det i hur han går. Han blir vinglig och slingrar sig, men direkt jag får kontakt med munnen och verkligen rider ”jämnt” med benen så går han rakt igen. Får hårdträna på det! 🙂

Vi avslutade med kli och gos i boxen, sen fick han lite gräs att mumsa på innan jag åkte hem. När jag kom hem såg jag en kallelse till en träningstävling på facebook, blev verkligen sugen på att åka och rida ett dressyrprogram och träna på att tävla… Bara det att tävlingen är på lördag, så det är snabba puckar som gäller isåfall haha. Får se hur det blir 🙂

20180604_200145

Så himla söt ❤

Lämna en kommentar