Bästa ridpasset hittills

Åååh igår hade jag och Huntti vårt bästa pass hittills! Han var i början så spänd och lat, sprang med huvudet i vädret osv. Normalt brukar jag ge upp och bli irriterad, men igår bestämde jag mig för att nu jäklar ska jag rida igenom det här! Femtielva miljoner övergångar och halvhalter senare började det bli bättre, men efter lite galopp i båda varven piggnade han till samtidigt som han blev avslappnad, som ett brev på posten kom en fin form med en uppgiftssökande häst.

Jag provade rida igenom ett dressyrprogram också, det kändes faktiskt ganska bra, så på lördag ska vi starta en träningstävling, jag är så himla nervös redan haha. Det blir första ”tävlingen” någonsin för mig, ohh så pirrigt!

Jag börjar hitta fler och fler knappar nu, det är så himla roligt. Älskar att utvecklas med Huntti och lära känna honom mer 😍

Lämna en kommentar