Lördagens tävling

IMG_6016

Så, vi kom oss iväg på träningstävlingen i lördags, jag var så sjukt nervös innan och visste knappt vart jag skulle ta vägen av nervositet. Väl framme släppte det lite grann och jag kunde koncentrera mig på att rida, men Huntti var sååå seg och spänd. Fick knappt fram honom alls och han sprang bara och tittade på allt annat och var inte alls med mig. Hann inte få honom piggare heller innan det var min tur, så jag fick driva i varje steg för att han skulle gå fram, direkt jag slappnade av försökte han bryta av. Ingen vidare superridning med andra ord, men jag var så himla nöjd att vi kom runt programmet utan att jag glömde vilken väg jag skulle rida.

IMG_6017

Resultatet då? Vi fick 55,23% och kom 6a av 6 startande haha, men det gjorde mig inget, jag var nöjd med både mig och Huntti ändå. De andra som tävlade red hästar som stod på stallet, så de var ju hemma och bekväma där. Huntti har varit där förr men var lite spänd och intresserad av de andra, speciellt när de longerade en ponny på banan som kutade runt i full fart haha.

Nåja, vi fick fina kommentarer i protokollet iallafall att vi har en fin grund att fortsätta från, och så fick jag en rosett också, jee 🙂

IMG_6019IMG_6021IMG_6027IMG_6030

Lämna en kommentar